Instagram Facebook email ArrowDown ArrowLeft ArrowRight Back to top of page
Hop til opskriften
()

Morgenstund har smoothie i mund … Et godt vitamintilskud at begynde dagen på, også for dem, der ellers har det lidt svært med de store morgenmåltider.

Opskriften giver ca. 7,5 dl. Det kan du fordele i to store termokrus og tage med – eller i 4 mindre glas.

Den bedste smoothie – et par tips

Mangoen skal være rigtig sød og næsten cremet moden.

Du kan skifte 150 g mango med 150 g banan (også uden skræl)

Prøv dig frem med forskellige frosne eller friske bær også. Fx lidt brombær eller blåbær.

Hvorfor skal der olie i smoothie?

Olien hjælper din krop med at få glæde af fedtopløselige vitaminer som vitamin K, der findes i jordbær. Og i det hele taget er olie en vigtig del af en balanceret kost, der gavner hjerne, stofskifte, humør og meget andet.

Er du vild med mango? Så prøv også:

Gem

Hvor glad er du for opskriften?

Giv 1-5 hjerter

Smoothie med mango og bær

Drikke, Morgenmad og brunch

Rækker til: 2-4

Du skal bruge:

  • 1/2 mango ((ca. 150 g uden skræl, sød og moden)
  • 3+1 dl rismælk
  • 1/2 tsk stødt kanel
  • 1 spsk hørfrøolie (eller rapsolie - olien skal være neutral i smagen)
  • 100 g frosne jordbær
  • 100 g frosne hindbær

Så enkelt er det:

  1. Brug en stavblender og et ekstra stort blenderglas (fx et slankt litermål).

     

  2. Skræl mangoen, skær den i store tern, og put den i blenderglasset sammen med 3 dl af rismælken, kanel og olie. Blend. Tilsæt bær og den sidste rismælk. Blend igen. Klar!

    Tykke sugerør er et hit.

Fik du prøvet opskriften?

Så vil jeg elske at høre om det! Skriv en kommentar nedenfor, eller hvis du er på Instagram: Tag @muttionline eller #muttionline på dine billeder. Så kigger jeg med. Tak!

Smoothie med mango

Måske også noget for dig?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.